Rabu, 5 Jun 2013

P.I.X.M.A.E.5.1.0

Assalamualaikum

          Kalau semalam aku bercerita pasal lappy, hari ni aku nak citer pasal printer lah plak kan.. lelama blog aku ni jadi tempat promote barang komputer je lah kan.. lalala

          Tengah hari tadi, aku pi shopping printer dengan ummi.. cewah, shopping ler sangat.. printer aku sebelum ni canon PIXMA iP1880 aku dah pakai sejak tahun 2009, tyme tu guna catridge lagi, mahal nak mampus, ink black dan colour jumlah semuanya rm120.. mahal.. pastu aku kongsi dengan rummate aku, kiteowg guna external tank.. masa tu ingat lagi nak pasang external tank pun mau dekat rm100....skang kalo budak-budak nak pasang external tank baru rm30.. ceyhh...


canon PIXMA ip1880


        Tadi aku ngn ummi tengok printer jenama canon dan HP, kalo dari segi design, memang aku suka hp lah.. tapi dari segi cara nak kendali dan maintainance aku prefer canon.. sebelum ni member yang guna HP printer selalu mengadu printer asyik prob.. lagi-lagi kalo pakai external tank, memang selalu buat hal r.. masa buat asgment dan thesis memang masa yang mencabar, kita nak print, bleyh plak printer ni buat hal.

      Jadi, aku dengan ummi decide nak amek printer Canon Pixma E510.. lebih jimat ink. aku mintak brader tu pasangkan external tank, tapi dia suggestkan takpayah, sebab kalau dah pasang external tank, memang xde gerenti daripada kilang ag dah. lagi pun catridge printer ni agak murah lah black rm34, colour rm44..

PIXMA E510

print + scan + copy

pasni ummi, abah, adik-adik senang r nak buat keja.. tak payah nak pi kedai tengah-tengah malam semata-mata nak print kan..



tadi petang sempat bergayut dengan hubby.. hubby cakap...

Hubby : pasni, leyh r print gambar b**** tampal kat dalam bilik mal

aku : aah, adik transferkan pic abang dalam lappy, then print tampal dalam bilik adik yer.. hehe 

Apa-apa pun aku buat, aku akan bagi tau my hubby, bukan dia mengongkong, tapi memang habit aku... aku akan bagi tau ape yang aku buat.. sebab nanti, kalo ade trivia, leyh kenekan my hubby.. hehe.. muahhh

6 ulasan:

  1. ni update trus lar ye..hubby kau tak payah dah nk news feed pasal kau,ye dak..
    =)

    BalasPadam
  2. ceyttt.. biar kalau news feed pon kan.. haha, lalalala :P

    BalasPadam
  3. pic bogel kite please.... hehe

    BalasPadam
  4. acu pun guna kan pixma yang baru save betui ink dia kalau lah guna pixma yang lama harga ink dia lebeh daripada 120hinggit , boleh print banyak pula ,lepas ini boleh leh tampal gambar mrhubby dalam bilik .kalaulah rindu kat dier tenguk gambar dier hilang rasa rindu tu he he .

    BalasPadam
  5. untung ler paksuman dpt print pic hubby dia.. hahaa

    BalasPadam