Jumaat, 15 Ogos 2014

Memasak Katanya

Assalamualaikum..

Selamat Hari Raya.. tetiber..

Hari Selasa yang lepas, aku pergi Giant Bukit Indah nak cari makanan nak buat potluck kononnya, tapi makanan frozen kat sana tak best plak. Baru plan nak buat ala-ala steamboat.. main celop-celop.. last-last pusing satu giant usha2 barang lain. Ada sesuatu yang menarik perhatian aku..

1 set Carbon Steel Cookware RM45.00 je..

hmm macam murah je, dah lah dapur kat rumah tak pernah berasap. So aku pakat dengan sorang housmate nak kongsi-kongsi beli periuk tu.. ok what, Rm45 dapat 5 biji periuk.. berbaloi lah untuk orang bujang kan.. bukan nak masak ape sangat pun kan.

then beli juga bawang putih bawang merah sayur dan beras haha.. semuanya rm85... kalau Emak tau ni mesti dye tanya "Apsal belanja kasau sangat ni?, haha...


Semalam

Aku : hubby : nak masak nasi goreng sardin kene tumis bawang tak?

Hubby : amboi, rajin jerk

Aku : Sardin ada lebih semalam, tu yang nak tanya. Kene tumis bawang ke?

Hubby : taklah. watpe? kan dah letak bawang...

Aku : oh..baik bos

dan aku gigihlah memasak.. haha, macam lah susah kan masak nasi goreng sardin.. lalal


Hubby : wahhhh, resepi baru telah lahir harini..

Aku : hahah, kannn, Malu kita

Hubby : Nasi Goreng Sardinnicaragua.. 

Aku : hahahaaa... sedap pulak nama tu.. 


bukan nak up diri, tapi housemate aku tambah tiga kali kot.. haha..
.

*lepas ni Encik Hubby dah ada pesaing ok.. saya telah kembali ke arena pemasakan.. lalalala..

11 ulasan:

  1. wah... boleh komersilkan ni... ada market..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha...hubby tak rasa lagi.. sedap tau.. ooopsss lariii

      Padam
    2. setiap hari lahirnya resepi baru... hasil kurang-lebih sesuatu.. rasa x semestinya sedap... tp kita belajar di situ.

      kehidupan pon mcm tu.. ada masa terkurang, ada masa terlebih... terkurang x semestinya mnghilangkan rasa, terlebih x semestinya mnambah rasa. Hasilnya, kita belajar sesuatu...

      Padam
    3. berfalsafah pulok hubby itew.. hehe that true sayang.. hidup ni macam memasak kan.. :D

      Padam
  2. besh ler pandai masak.. shin pandai mkn je

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha, shin.. aku xpandai masak. main campak2 je.. En HUbby lagi pandai.. haha

      Padam
  3. kosong la...put more vegy there.....hahaha

    BalasPadam