Khamis, 13 Jun 2013

Persepsi aku tentang Bina Badan

Assalamualaikum...

blog.blogwalking.blogworkout

             Pagi tadi, sampai je tempat kerja..macam biasa lah.. baca paper dulu.. Akhbar Kosmo harini.. citer pasal OBSESI ARTIS, BINA BADAN. Dalam tu, wartawan yang tulis rencana ni adalah mintak pandangan daripada Norman Hakim, Hefny, Sabhi Saddi.. Seingat aku, trend pergi GYM, Workout, nak badan ketul-ketul dan pakai baju sendat-sendat ni popular dalam dua tahun lepas. Member kolej sibuk-sibuk ajak aku pergi GYM kat jitra, nak try semua peralatan dalam tu. Pastu depa bagi tau kene kacau dengan sorang mamat gay.. Mamat tu usap-usap biceps member aku.. Dari hari tu, depa semua tak pi GYM tersebut.. haha.. Aku menganjingkan depa, kalo nak workout takyah r nak tunjukkan kat mamat gay tu.. ang beli dumble men dalam bilik sensorang tak de orang tengok pon.. hehe..

sabhi saddi pakai Vneck... (tetiber)
rencana kosmo

           Kebanyakkan artis semua kata pi GYM ni untuk kesihatan.. ada juga yang kata untuk aset + market untuk terus kekal dalam dunia fofular katanya.. Tapi pada aku, tak kisah lah badan ketaq ke badan kurus ke, asalkan sihat Alhamdulillah.. Yang penting kita jaga apa yang Allah pinjamkan kat kita.. macam mana Allah bagi, macam tu lah kita kene pulangkan dengan semuanya sempurna..

         Dalam kalangan P.L.U plak. aku tak pasti.. tujuan asal depa nak pi workout kat GYM dan nak badan ketaq2... for sure daya penarik lah kan.. as long as depa pandai jaga tak jadi masalah kan.. jangan dah dapat badan ketaq2 lepas setahun dua jadi boboyot.. omomo.. tak nak r cam tu.. ingat r.. cantikkan badan korang untuk diri sendiri bukan untuk tatapan orang lain je kan..

Do it for ur self not 4 others kan.. Hidup ni singkat, jadi gunalah dengan sebaiknya..


Untuk Encik BF plak... nahhhh







ooopss hehe..can I be the ball (tetibe lagi) lariii

*pada aku, tak semestinya nak kene berhabis duit pi GYM bulan-bulan untuk mendapatkan badan yang cantik..

tips nak ada badan yang cantik

1. Youtube

2. Dumbell
3. Muzik
4. Displin

dan yang paling penting.. sokongan..

Encik bf ialah pendorong tegar aku.setiap minggu mesti dia ajak workout, walaupun kenkadang aku ngelat, tapi aku buat gakk..setakat ni xde r amek pape shake atau suplement..nak naik semulajadi katanya..wakakaka.. 

siapa plak pendorong korang??

4 ulasan:

  1. ceyyyttt.... Dia pon baca artikel ni kat Kosmo tadi? Baru plan nak wat next entri.... Bluerkkk.... Hujung bulan ni citer White House Down kluo- Tatum blakon... Hehe...yok tengok... Lalala~

    BalasPadam
  2. hehe, kan kita baca sama2 tadi.. hehe..

    BalasPadam
  3. aiippp....mana ada. bukan mal berlatih kawad ker tadi? maen jerit2... hehe....

    BalasPadam