Selasa, 11 Disember 2012

Tersasar di JalanMu


Tersasar di jalanMu

Semuanya bermula dengan Azam 2011.. aku dah berazam untuk cuba berkapel dengan dengan orang yang ajak aku berkapel. Tepat  pukul 12.00 tengah malam 1Januari 2011, aku dah bertekad untuk  mencuba. Kadang-kadang mendengar cerita teman baikku, aku menjadi iri hati melihat mereka bahagia bersama kapel masing-masing.  Faiz, Iskandar, Maulana mereka ini semua kawan baik aku sejak sekolah dulu. Kami berkongsi perasaan yang sama iaitu perasaan suka pada lelaki. Setiap kali keluar melepak dengan mereka di Dataran Pahlawan, Faiz, Iskandar dan Maulana mesti bukak citer pasal kapel masing-masing.. Aku, macam biasa lah tetap menjadi pendengar setia mereka.. Faiz, yang sekarang mengambil degree di sebuah universiti di Pulau Pinang, seorang yang memiliki rupa paras yang menarik, bila dia senyum terlihat barisan giginya yang putih tu.. Iskandar pula masih lagi menuntut di sebuah U di Gombak, perwatakan yang kelam kabut sikit tapi muka yang jambu membuatkan ramai yang nak buat dia jadi adik angkat. Maulana dulu di sekolah menjadi seorang pengawas dan biasa lah, bila sekolah semua lelaki, budak-budak junior form 1 dan form 2 selalu datang mengendeng dengan Maulana, nak report kene buli r, duit hilang r, padahal Maulana bukan jaga bahagian tu, aku saspek budak-budak nie minat kat Maulana.. haha, mana tak nya kapten hoki sekolah, badan sasa..selalu jugak aku lihat atas katil dia banyak hadiah daripada budak junior. 

FAIZ

Faiz, budak debat sekolah. Beberapa kali sudah mengharumkan nama sekolah di peringkat kebangsaan. Rupa paras yang menarik, tinggi 175cm dan berat 60kg saiz pinggang 29.. di sekolah dulu, Faiz ada ramai abang angkat, senior ramai yang amik berat pasal Faiz, kalau dia tak sihat mesti ada dua tiga orang senior yang datang kat dorm.. Selepas tamat SPM, Faiz call aku.. “Man, amek aku kat umah boleh tak, kita gi jalan-jalan kat Melaka Mall tengok wayang jom”, kata Faiz.. “ok, tunggu jap”, aku respon. “Assalamulaikum, faiz ooo faiz”, aku sampai dan terus memberi salam.. “Waalaikumsalam, ooh Aiman, masuk lah, Faiz tengah bersiap”, ucap Pakcik Zul, ayah Faiz. Aku masuk terus ke bilik Faiz, Faiz meminta aku mengunci bilik.. aku tengok Faiz dah semacam je.. dia duk pegang perut, aku tanya kenapa, dia kata tak ade pape..aku paksa dia bagi tau gak..dan kemudian..

“Aku dah kene fuck man”, Faiz menangis.. “huh?? Bila masa plak kau main nie? Kitakan selalu lepak sama-sama?? Tanyaku marah.. “aku..aku..”, Faiz tergagap-gagap hendak menjawab...dia pun menceritakan kepada aku.. lepas SPM, dia bukak satu laman web PR. Web dimana tempat PLU-PLU mencari cinta kononnya..di situ Faiz berkenalan dengan seorang lelaki yang bernama AM,berumur 34 tahun dan tinggal di Teluk Mas..Am selalu jumpa faiz waktu malam, lepas dia abes kerja di opisnya kat ayer keroh.. Faiz bagitau dia suka kat Am, dan Am pun suka kat dia..dan mereka dah pun terlanjur.. aku tanya Faiz, dia dah pikir masak-masak ke sebelum nak declare, dan Faiz tetap dengan pendiriannya untuk berkapel, dan aku tanyakan “dah tu kenapa kau nangis syal?”... “sakit lah bodo kene fuck”, dia menjawab.. “padan muka kau..lepas ni kau jalan r mengangkang ek.haha, kentut pun mesti xde silencer lagi.. prot..prott..”, aku mengejek.. “bongok syal”, Faiz maki sambil baling botol minyak rambut ke muka aku..bertebaran aku lari keluar..Pakcik Zul hanya tersenyum memerhatikan gelagat aku dan anaknya yang dah tak teruna lagi..hehe..

Dan petang itu, kami melepak tengok wayang, Transporter..hero nya yang botak tapi seksi dowh..hehe..sewaktu merempit dengan faiz, aku saja langgar banyak lubang..bagi dia rasa sakit kat bontot dia, dan setiap kali tu juga r, belakang aku habis ditumbuk...sengal tol mamat ni..


.........................................................................................



Iskandar

 
Dia dibesarkan di sebuah kampung di Masjid Tanah. Kecik sahaja orang nya.. memakai baju saiz S tinggi 165 dan berat 55 kg.. Is seorang pengawas perpustakaan di sekolah aku. Bila masuk je dalam perpustakaan, Is akan menjadi tegas.. siapa sahaja buat bising, mesti kan kene ‘sound’ dengan Is.. Is ini gila adik angkat.. dia suka budak-budak junior yang cute, mesti dia akan buat adik angkat. Satu malam, aku tersedar dari tidur, dan aku berpaling ke katil Is dan aku lihat dia tiada di sana.. aku kejutkan Faiz, ajak dia cari Is, 3 blok asrama dah kami turuni..last-last aku tergerak nak cari dia kat bilik rehat.. seusai sampai je di depan bilik rehat, kami terdengar bunyi misteri..

“hmmmm..ahhhhh...” “ooooooohhhh...hmmm”, aku tanya faiz bunyi apa tu.. Faiz tersengih dan terus menendang pintu bilik rehat.. “gedegangggggg”, pintu ditendang.. aku cari suis lampu dan aku tekan.. serentak aku melihat dua kelibat..seorang tersandar dan seorang lagi menekup muka di lantai sambil terbaring..

“Is”, hanya itu yang mampu terkeluar daripada mulut aku apabila melihat dia tersandar di dinding.. aku rentap baju budak yang terbaring menutup muka di lantai..aku kenal mamat nie..aziq budak form 3..dia sprinter sekolah aku.. “Ape kau buat”, bentak aku sambil menghempaskan mamat tu ke dinding.. Faiz cuba menenangkan aku.. Aku tak tau kenapa aku emo sangat malam tu.. “abang Is yang mintak saya buat macam tu bang”, Aziq bersuara... Iskandar hanya tunduk di situ.. Faiz pula hanya melihat aku yang tengah bengang.. “aku kenal member aku..dia takkan buat macam tu.. biar dye ade banyak adik angkat, dia takkan tergamak suruh diowg buat macam tu”, tengking aku... Aziq memandang Is seolah-olah meminta bantuan.. “aku yang mintak dia buat camtu man”, Iskandar akhir nya bersuara.. aku tersentak lantas Aziq aku lepaskan.. Faiz terus bawak Aziq balik ke Dorm dia.. “kau dah kenapa??, tanya aku.. “tergamak kau nak rosakkan adik-adik angkat kau”, soalku lagi.. “aku sayangkan diorang man”, dia bersuara.. “sayang kepala hotak ko”, kepala Is aku tolak.. Iskandar aku tinggalkan macam tu..

Keesokan harinya, “weyh..aku mintak maaf r man”, Iskandar meletakkan pinggan nasi di sebelah aku.. “talk to the hand”, aku meniru gaya cikgu Bahasa Inggeris aku.. Iskandar amik tangan aku dan sebut perkataan tu banyak kali..”gilo baq ang”, aku tarik tangan aku.. “kau kalo nak rosak pon, jangan r nak libatkan adik-adik kau..kesian dowh..diowg tak tau pape”,aku nasihatkan mamat senget nie.. Iskandar mengajuk-ajuk cakap aku..”ni makan dia”, belakang Is aku tampar.. Faiz dan Maulana yang makan tersengih melihat gelagat kami.. “korang..kapel ek”, faiz bertanya.. “choiiii..tak mo aku mamat muka tak siap nie.”,  Iskandar berseloroh... “simpang malaikat 44, aku lagi tak nak mamat gila seksi macam kau..geli syal”, ketawa besar kami dalam dewan makan memecahkan suasana pagi itu...

*kisah Maulana akan aku ceritakan nanti :)

11 ulasan:

  1. mcm kisah benar jer?hehe..gud job...teruskan lagi yerkkk..=)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe..thanx abg..inshaALLAH.. saja nak berkongsi :)

      Padam
  2. jgn lupe...part yg ''ITU'' bg detail skit..hikhik

    BalasPadam
  3. hahaha.part di masjid jamek tu..hihihi..=P

    BalasPadam
  4. tercari2.rupe2nye smbungan disini..hihihi.igtkan wat part by part..hikhikhik...

    BalasPadam
  5. hehe.. prefer yang mana?? nak wat part by part ke, nak sambung kat sini je? hehe

    BalasPadam
  6. part by part la.......lagi senang nk tau update dia..=)

    BalasPadam
  7. intro menarik..harap pengembangan cerita akan menjadi lebih baik..keep it up

    BalasPadam
  8. thanx khuzai sudi baca citer pendek nie.. :)

    BalasPadam