Ahad, 2 Disember 2012

Segamat-Tangkak-Muar

Assalamualaikum,
huh..penat arini jadi driver family..semuanya bermula dengan sekeping kad jemputan

Lan : mai lah umah abang noo..abang nak bersanding ahad nie..
aku : insha ALLAH, kalau panjang umur, saya sampai ye..

aku pun mintak izin daripada ayah nak pi segamat, umah member kawen..

aku             : abah, nak pi segamat boleh tak. member owg kawen lah.. pelis..pelis (sambil buat mata puss 
                     in boots)
encik abah : ang nak pi ngan sapa?? (konon-konon ayah aku cakap dalam loghat kedah)
aku            : nak pi sowang ja.. pelissss (mata kucheng lagi)
puan ummi : eh, tak boleh.. biar ummi temankan.. (dengan konpidennye)
aku           :  erkkkk (dengan muka serba salah) sambil dalam hati berkata (rosak plan eden)
encik abah : biar ummi temankan.. (abah bagi kata putus)
aku            : ok (jawabku sepatah)

2 Disember 2012

Aku mandikan muharam, aku polish bagi berkilat biar nampak bersih dan tiba-tiba guruh berbunyi di langit.. "terbaik" getusku dalam hati.

9.30 pagi   :  bertolak dari Baiti
11.30 pagi :  sampai ke rumah pengantin di segamat


12.30 tgh hari :  ummi ajak shopping kat Tangkak..

#hasil rembatan hari ini ialah 4 pasang kain untuk baju raya ummi taun depan, 2 pasang untuk adik-adik aku..



1.30 tgh hari  :  ummi berkata "Along, ummi dah lama tak pi Muar.. Jom kita pi Muar.. Angah cakap dia
                        mengidam nak makan Mee Bandung"

dan aku terus memecut Muharram terus ke Bandar Diraja Muar dan kami singgah solat jama' taqdim di Masjid Sultan Abu Bakar yang berwarna biru laut tu.. memang superb..cantik sangat!! selepas itu, kami mencari kedai Mee Bandung di sekitar Dataran Tanjung Agas tu..

 Dataran Tanjung Emas.. hehe



#Mee Bandung Muar memang tak mengecewakan, udang fresh dan banyak plak tu.. lengkap dengan kemanisan, kemasinan dan kepedasan.. hehe.. (feeling jadi juri masterchef) .. :)

 orang kata kalau makan Mee Bandung, mesti kene minum air Bandung Soda..sape tau sebab pe ek?? huhu

4.30 petang   : balik melaka guna Lebuh AMJ.. Muharram berlumba dengan Preve.. haha..

#ingat Muharram aku CIKAI ke??  berdesup Muharram tinggalkan Preve bersama pemandunya yang ala-ala nak ensem.. ala-ala je, sebab aku lagi ensem.. (#masukliftekansendiri)


*sekian sahaja travelog aku minggu nie..insha ALLAH minggu depan, aku akan ke Ulu Bendul plak..jomm hehe

Tiada ulasan:

Catat Komen