Selasa, 26 November 2013

Resensi : Beduk Diketuk

Assalamualaikum


       Omakaih. dah lama den tak bukak belog den ni hah.. Den ni hah sedang bercuti sakan di rumah.. apo nak buek.. cuti den banyak.. bos bagi den cuti.. den cuti laaarr.. hehe.. Kalo ikutkan hati den, nak joo den pi umah En.BF kek kolumpo tu.. tapi tak leh lah.. En.Bf busy ngn kojo.. dah tu tak kan den nak dodok sorang kek umah dio tu.. hehe.. (sila abaikan penggunaan tatabahasa nogoghi sombilan den yang banyak silap tu)

oleh sobab cuti den ngah belambak2 ni.. jadi den bertekad nak mengisi masa lapang den dengan benda-benda berpekdah (berfaedah).. Selain daripada bergayut dengan En.BF.. den nak mula membaca sebuah naskah tulisan oleh ustaz Pahrol Mohd Juoi.. ekceli, buku ni, member tempat praktikal den buei (bagi) kat den, masa den nak blah dari company tu..


Beduk diKetuk

Apabila beduk diketuk, tentulah ada yang rasa terkejut, malah ada kalanya bingit namun sebaik menyedari untuk apa beduk diketuk, kita akan mula memberikan perhatian, mendengarnya dengan teliti, dan bertindak selaras dengan mesej yang dibawanya. Suara peringatan adakalanya tidak perlu terlalu nyaring, namun cukup sekadar dapat didengar oleh telinga dan hati. orang yang bijaksana akan lebih terkesan oleh BISIKAN berbanding JERITAN...

                  Den baru baco sikit.. tapi best jugaklah.. sebab ada gamba-gamba yang menarik... buku ni pon best seller kat kedai buku tau.. ape lagi.. pi cari kat kedai-kedai buku berhampiran anda yer.. :)


*taun depan nak buat buku pasal aku dan Hubby lah... boleh x hubby.. hahha.. lariiii

11 ulasan:

  1. buat ler... tgk mampu ke x... haha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hubby bagi r idea. haha.. lalla

      Padam
    2. idea dpn mata... guna apa yg ada...

      Padam
  2. korang b2 nih buat aku tersengeh2 jeee tghhari begini,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. adik bradiklah tuhhh, ko ajak wing angle p tlg mangsa banjir nuhhh, takdelah dia membuta jeee kat umah tuhhh.

      Padam
    2. hello.. aku kat umah bukan membuta membongak je tau.. aq jadi usahatani yang berjaya.. lalaa

      Padam
    3. tui keeee? susah plak nak caya, ko reti ke bajak tanah tuh, kalo ko bajak orang tuh aku cayee leee,,

      Padam