Rabu, 15 Mei 2013

Hikayat Nenek Moyang : Pengembaraan Satria ke Alam Magika

kisah nya bermula disini

PART 1

PART 2

PART 3

         Adapun ketika Fallen Angel berjaya keluar dari Daerah Pesbuk dan terlepas dari tangan Beruang Sakti.. Dia meneruskan perjalanan menuju ke Gua Saktimuna.. berbekalkan bekalan makanan yang ada.. Fallen Angel terpaksa berjimat cermat.. kek Tera Miss You yang dititipkan oleh Angel Without Wing dimakannya sedikit, tidak sampai hati untuk menghabiskannya..

        Setelah penat berjalan, Fallen Angel mencari sepohon pokok yang rendang untuk melepaskan lelahnya.. ketika leka memerhatikan keadaan sekeliling, matanya terpaut kepada sebuah bongkah batu yang terdapat di bawah pepohon tersebut.. ya.. itulah batu Blogger.. Batu yang termasyur namanya.. batu yang mempunyai sakti.. yang dapat menerbitkan rindu seseorang kepada temannya.

         Fallen Angel terlihat nukilan Angel Without Wing dan sayugia terasa sayu hatinya merindui sahabat nya itu. dengan kuasa telapatinya, dia mencuba menghubungi sahabat nya itu.. krik.krik..krikk.. taliannya terputus.. Angel Without Wing takdapat dihubunginya.. kemana pergi sahabatnya itu..

       Segugus bebola api datang menyergah.. tiba-tiba.. Fallen Angel menjadi terpinga-pinga.. nasib baik dia dapat mengelakkan diri daripada serangan bebola api tersebut. sejurus selepas itu, datang kembali bebola api menyerang Fallen Angel..Lantas turunlah Seekor gergasi yang ganas menginjak ke bumi..

       Gergasi tersebut digelar Sang Naga Api.. dia memusnahkan segala apa yang ada di hadapannya. seolah-olah di kawal, Sang Naga Api ingin menghancurkan Fallen Angel.. Fallen Angel mengunakan segala jurus yang dia ingati untuk melawan Sang Naga Api.. keadaan semakin meruncing.. Sang Naga Api dapat menangkap Fallen Angel.. Fallen Angel meronta-ronta minta dilepaskan.. mereka bertatap mata. Fallen Angel melihat ada gugusan jernih yang keluar dari mata Sang Naga Api.

sayugia talian telipati Fallen Angel berbunyi.

"wahai saudara ku.. ini aku wahai sahabat", suara itu berkata

"siapakah gerangan tuan hamba", Fallen Angel berbicara menggunakan suara batinnya

"Aku Angel Without Wing, tolong aku wahai sahabatku", suara itu berkata lagi

"huh? dimanakah kedudukan tuan hamba wahai temanku", suara batin Fallen Angel bertukar risau

" aku dah disumpah oleh Saktimuna, dia telah berjaya memperdayakan aku.. aku disuruhnya memakan epal pemberian nenek kebayan, dan apabila aku bangkit, aku sudah seperti ini", kata suara itu lagi

" seperti apa tuan hamba?"

Suara itu kian hilang.. tiba-tiba Fallen Angel tersedar dan dia melihat Sang Naga Api memandangnya sayu..

"Tuan hamba??" Fallen Angel mengeluarkan suaranya dengan payah..

    Sang Naga Api hanya mampu menundukkan kepala..gugurlah hati Fallen Angel apabila melihat sahabatnya telah disumpah menjada Sang Naga Api..



Mudik ke muara menaiki kuda,
bersama kembar bersiap siaga
luluh hatinya Satria muda,
temannya bertukar menjadi naga

Menganyam ketupat bersama juragan, 
gadis berlima cantik terperi,
hanya dapat disembuhkan dengan,
sakti delima kepunyaan puteri

BERSAMBUNG....

7 ulasan: