Ahad, 19 Mei 2013

HUJUNG MINGGU : tengok wayang dengan Encik BF

ASSALAMUALAIKUM

semalam hari yang meletihkan

7.00 pagi : pergi kerja

3.00 petang : cari barang konvo aku

6.00 petang : temankan member kat Umobile

malam baru lah dapat manja-manja dengan Encik Bf...
(ceyh padahal, setiap hari mintak manja2 dengan my honey nie)
muahhhh....sayang dia erat-erat...

semalam adalah Movie Night.. giliran aku plak pilih cerita..

yeahhh.. 

dan aku telah memilih..



ceritera



cerita ni agak panjang.. 2jam 50 minit.. dekat 3jam ooo.. kesian Encik Bf kene layan aku..
cerita yang sangat cute antara MEW dan TONG... lagi2 masa Tong bagi ketiak dye untuk jadikan tempat Mew landing.. argghh sweet giler.. 

tyme ni r leyh ngendeng kat my honey mintak ketiak.. haha.. oopsss cencored.. hehe



tak dinafikan tengok citer romantik boleh buatkan kita leyh open untuk menjadi romantik.. kan sayang..

Macam Tong hadiahkan Mew patung kayu nie..


dia buat ala-ala mencari harta karun.. 

dan part yang paling tacing sekali 

bila Tong cakap

"i cant be ur boipren, but it doesn't mean that i dont love u"

dan Mew nangis sensorang kat dalam bilik.... arghhh..

terus rasa nak peluk my honey.. tetiba.. haha



the love of Siam

Jumaat, 17 Mei 2013

U torrent

Assalamualaikum..



Abang : adik, hujung minggu ni nak tengok movie ape?

Aku    : tak kisah abang, adik ikut je..

Abang : ada satu muvie ni, abang tengok review macam best.. tapi adik kene donlod lah

Aku    : boleh...abang bg link..

Abang : ade u torrent x? 

Aku   : xde r plak

Abang.. : install tu U torrent pastu abang bg link movie kat email..

Aku  : baik boss..


               Hampir 4 bulan aku kapel dengan my sweetheart ni, dia sesekali tak pernah pentingkan diri dia.. Setiap perbuatan dia buatkan aku selesa bersama.. sebab tu aku sayang dia ketat-keta .. hehehe.. Kalau aku tak tahu something pasal sofware.. dia guide.. hari itu pasal nak convert word ke PDF je pon.. aku tak tau.. dia yang ajar.. semalam dah donlod U Torrent tapi slow nak MAMP** haha.. aku mengadu kat dia...

             Kesian my love kene dengar masalah aku semalam.. masalah dengan kerja.. aku nie jenis suka berlengah.. minggu depan dah nak kene antaq research.. hari ni baru terkial-kial nak buat.. adoyai..Encik BF suruh mula taip research tu.. tapi apa yang aku buat zzzzzzzz... hehe.. arghh.. kenapa aku malas sangat ni.. Kalau Encik Bf ade kat sebelah ni baru ada semangat nak buat keje.. tetiba... haha..

u can do it.. do ur research now!!!






Rabu, 15 Mei 2013

Hikayat Nenek Moyang : Pengembaraan Satria ke Alam Magika

kisah nya bermula disini

PART 1

PART 2

PART 3

         Adapun ketika Fallen Angel berjaya keluar dari Daerah Pesbuk dan terlepas dari tangan Beruang Sakti.. Dia meneruskan perjalanan menuju ke Gua Saktimuna.. berbekalkan bekalan makanan yang ada.. Fallen Angel terpaksa berjimat cermat.. kek Tera Miss You yang dititipkan oleh Angel Without Wing dimakannya sedikit, tidak sampai hati untuk menghabiskannya..

        Setelah penat berjalan, Fallen Angel mencari sepohon pokok yang rendang untuk melepaskan lelahnya.. ketika leka memerhatikan keadaan sekeliling, matanya terpaut kepada sebuah bongkah batu yang terdapat di bawah pepohon tersebut.. ya.. itulah batu Blogger.. Batu yang termasyur namanya.. batu yang mempunyai sakti.. yang dapat menerbitkan rindu seseorang kepada temannya.

         Fallen Angel terlihat nukilan Angel Without Wing dan sayugia terasa sayu hatinya merindui sahabat nya itu. dengan kuasa telapatinya, dia mencuba menghubungi sahabat nya itu.. krik.krik..krikk.. taliannya terputus.. Angel Without Wing takdapat dihubunginya.. kemana pergi sahabatnya itu..

       Segugus bebola api datang menyergah.. tiba-tiba.. Fallen Angel menjadi terpinga-pinga.. nasib baik dia dapat mengelakkan diri daripada serangan bebola api tersebut. sejurus selepas itu, datang kembali bebola api menyerang Fallen Angel..Lantas turunlah Seekor gergasi yang ganas menginjak ke bumi..

       Gergasi tersebut digelar Sang Naga Api.. dia memusnahkan segala apa yang ada di hadapannya. seolah-olah di kawal, Sang Naga Api ingin menghancurkan Fallen Angel.. Fallen Angel mengunakan segala jurus yang dia ingati untuk melawan Sang Naga Api.. keadaan semakin meruncing.. Sang Naga Api dapat menangkap Fallen Angel.. Fallen Angel meronta-ronta minta dilepaskan.. mereka bertatap mata. Fallen Angel melihat ada gugusan jernih yang keluar dari mata Sang Naga Api.

sayugia talian telipati Fallen Angel berbunyi.

"wahai saudara ku.. ini aku wahai sahabat", suara itu berkata

"siapakah gerangan tuan hamba", Fallen Angel berbicara menggunakan suara batinnya

"Aku Angel Without Wing, tolong aku wahai sahabatku", suara itu berkata lagi

"huh? dimanakah kedudukan tuan hamba wahai temanku", suara batin Fallen Angel bertukar risau

" aku dah disumpah oleh Saktimuna, dia telah berjaya memperdayakan aku.. aku disuruhnya memakan epal pemberian nenek kebayan, dan apabila aku bangkit, aku sudah seperti ini", kata suara itu lagi

" seperti apa tuan hamba?"

Suara itu kian hilang.. tiba-tiba Fallen Angel tersedar dan dia melihat Sang Naga Api memandangnya sayu..

"Tuan hamba??" Fallen Angel mengeluarkan suaranya dengan payah..

    Sang Naga Api hanya mampu menundukkan kepala..gugurlah hati Fallen Angel apabila melihat sahabatnya telah disumpah menjada Sang Naga Api..



Mudik ke muara menaiki kuda,
bersama kembar bersiap siaga
luluh hatinya Satria muda,
temannya bertukar menjadi naga

Menganyam ketupat bersama juragan, 
gadis berlima cantik terperi,
hanya dapat disembuhkan dengan,
sakti delima kepunyaan puteri

BERSAMBUNG....

Selasa, 14 Mei 2013

14.05.13

TARIKH...

Ada apa dengan tarikh??

Bagi segelintir orang, Tarikh penting dalam kehidupan mereka.. Dan bagi sesetengah yang lain.. hidup mereka berlalu tanpa menghiraukan tarikh-tarikh yang berlalu...

tapi..

pada aku..

Aku amat menghargai tarikh yang bermakna dalam hidup aku.. tarikh yang mana akan menjadi kenangan selamanya.. Kenangan aku dan dia bersama..

14 Januari.. itulah permulaan bagi sebuah hubungan yang lebih serius..

ku kirimkan sebuah komik dan sehelai seluar untuk buah hati aku.. (naseb baik dia dapat) haha..

14 Februari.. bermula bibit2 cinta kami

14 Mac.. bunga bunga cinta berkembang

14 April.. Encik Bf mintak gwiyomi... dengan gigih aku buatkan video gwiyomi untuk dia.. bila tengok balek.. angker siot gwiyomi aku.. arghhh.. malu syall hehe

14 Mei.. Encik Bf mintak sambungan Hikayat Pengembaraan Satria ke Alam Magika... adoyai.. nak kene cari klimaks cerita yang menarik nie.. hehe..

Aku bahagia dengan dia..

terima kasih kepada MAXSUKKKSS yang dah menjadi penghubung cinta kami.. dan kini kami tidak lagi menggunakan perkhidmatan anda.. yeahhh.

Kini kami ada

NEW DIGI EASY PREPAID.. call buddyz dan SMS free je bro.. haha.. line pon so far ok..

sayang.. jom jadikan hubungan ini longlasting yer...

i love u so much honey..

muahhh

Isnin, 13 Mei 2013

pink yawllss :))



Assalamualaikum....

alhamdullilah, diberikan kekuatan untuk aku terus hidup hari ini.. di dalam bulan Rejab yang mujarabb... menghitung detik lagi dua bulan ke Ramadhan Al Mubarak..

Selasa minggu lepas, abang Haidhar whatsapp aku...suruh amek barang.. My honey post kan barang ke opis abang Haidhar... 

*psst... Abang Haidhar ini abang aku... nak kenal dengan dia x? roger2 lah aku nanti k.. hehe...

My honey kirimkan sehelai baju kemeja warna Pink.. sehelai Tshirt kapel.. dan Tie warna Pink.. hehe.. My honey suruh aku pakai baju kemeja dan Tie ni masa konvo nanti....

Awww.. pinkkk uaallsss.. hehee.. ok pe..nampak jambu kan kan kan..

Aku : Honey, adik ni dah r gelap, pakai plak baju pink

Honey : ala, xpe lah.. orang gelap pakai pink nampak macho.. lalalala..

Aku : Kpine apple cheese tart... 

hehe.. tapi sejujurnya..aku suka bercampur terharu.. hadiah konvo in advance yang aku dapat.. thanx my honey.. 

cinta tak mengharapkan sesuatu yang lebih
selagi kau ada disisi, itu sudah cukup bagiku



Ahad, 12 Mei 2013

Si Dia yang Memahami

Assalamualaikum..

dia memahami situasi aku sekarang..

dia tak memaksa aku untuk melayan dia sekarang

dia begitu mengambil berat akan diriku

dia yang kumaksudkan



ialah.....

Orang yang sudi terima aku seadanya...

orang yang setia denganku

Orang yang tidak mementingkan diri sendiri

orang yang rajin sangat melayan kerenah aku

Orang yang berusaha untuk membuatkan aku bahagia



walaupun...

kami tidak pernah bersua....



TETAP



Dia ialah orang yang aku sayangi...


#kehilangan nenek memang takde gantinya.. tapi terima kasih pada Si Dia yang sentiasa menemani setiap masa dalam jaga dan dalam mimpi


Kasih Sayang Selamanya

Assalamualaikum..

Hari ini genap 10 hari pemergian nenek tercinta.. Setiap saat aku pasti akan terasa kehadiran nenek.. nenek yang aku sayang..Pukul 4 petang 2 Mei 2013 lepas balik kerja, Mak call aku, mak suruh balik, nenek tengah tenat. Aku dah tak pikir ape tyme tu.. amek barang, terus balik melaka. Dalam hati Aku doa supaya nenek baik-baik saja.. Surah Alfatihah meniti dibibir.. Kawan serumahku pernah berkata, Alfatihah jika dibaca 7 kali dan kita yakin dengan surah itu, In shaa Allah, mintak lah apa saja, Allah akan kabulkan.

Jam ditangan menunjukkan 5.20 petang.. Ayah aku call, tanya aku dah sampai mana..

"along baru lepas Simpang Renggam ayah..", ..... "Paksu suruh amek anak dia dekat Muar", ayah berkata.. "ok..ti along pi amek', talian di matikan.....

pukul 7 malam, aku sampai ke Sekolah sepupu aku.. aku terdengar Muazzin melaungkan Azan.. dan terus enset aku berbunyi..

"selamat berbuka sayang", ya Allah.. aku lupa yang aku tengah berpuasa..hari ini hari khamis.. lantas aku teguk air mineral yang ada di dalam keretaku. setelah berjumpa dengan warden sekolah, aku memecut melungsuri lebuhraya AMJ.. dan sentiasa berada di lorong kanan.. kereta Vios di hadapan ku laju.. tiba-tiba..

nenoooo nenoooo.... siren ambulan dibunyikan..

Vios yang tadi laju break secara mengejut.. aku panik dan kemudian terus menekan breakk.. hanya Astagrfirullah yang dapat aku ungkapkan.. kereta Vios tadi terus bergerak.. kalau Vios tu tak bergerak mungkin aku dh langgar kereta dia.. dan mungkin juga takkan ada di sini pada hari ini...

8.30 malam..

aku sampai ke rumah nenek.. aku lihat banyak kereta yang memenuhi perkarangan rumah.. lemah lutut aku, bila aku nampak pengusung jenazah.. aku cuba kuatkan hati.. aku masuk ke rumah dan aku lihat ramai orang perempuan sedang memandikan jenazah nenek.. Allah... rasa macam nak tercabut jantungku.. lantas aku dapatkan ayah.. aku dakap ayah dan menangis teresak macam budak2..

"sabar along..bukan ayah tak nak bagi tahu.. kau tengah drive..", belakangku diusap..

setelah selesai memandikan jenazah nenek, bilal mengapankan nenekku.. ya Allah.. tenang je muka nenek.. seolah-olah dia tengah tidur.. semua sedara mara mengambil tempat untuk mengucup nenek.. aku lihat ayah duduk sebelah nenek.. ayah pandang muka nenek.. diam.. tak berkata apa-apa.. ayah kucup pipi, dahi  nenek.. ayah pandang nenek lagi...lantas dikucup nenek buat kali kedua.. ayah masih di situ.. tetap memandang nenek.. kucupan ketiga kucupan terakhir seorang anak kepada ibunya... yang membesarkan ayah.. dan ayah juga yang menjaga nenek.. yang setia di rumah itu pabila makcik dan paksu mencari rezeki di tempat lain.

Sebagai anak, aku paham perasaan ayah.. Nenek pernah bercerita,waktu ayah muda,  dia tak suka ayah tidur rumah kawan, nenek akan datang paksa ayah balik.. nenek tak nak ayah jadi macam anak orang lain, isap dadah dan buat benda tak berfaedah.. terima kasih nenek.. disebabkan nenek, ayah jadi seorang ayah yang baik dan bertanggungjawab..

Alhamdulillah, ayah dapat membalas jasa ibunya..waktu nenek sakit.. ayah yang selalu urut belakang nenek dengan penuh kasih sayang..Ayah yang bawak nenek ke hospital apabila nenek sakit teruk.. nenek duduk sebulan dalam hospital, hari-hari ayah datang menjenguk..

setelah semua sedara mara mengucup nenek buat kali terakhir, kami semua menyembahyangkan nenek.. sebak.. Nenek yang jaga aku sejak kecik.. bila darjah3 atuk aku meninggal, ayah suruh aku duduk dengan nenek.. ape-ape yang nenek nak, aku yang akan dapatkan.. ke mana saja nenek pi, aku yang temankan.. Pi solat magrib kat masjid, pi kursus haji, pi umah makcik kat kl.. nenek akan bawak aku.. Nenek pandai masak.. semua yang nenek masak, aku yang habiskan.. kalo tanya kat nenek..

"nek, along makan ek nasi ni', nenek mesti jawab.. "makan ler.. memang masak untuk kau pun, sape lagi nak makan".....

Majlis pengembumian berlangsung pukul 10.. Alhamdulillah nenek pergi di petang jumaat.. petang penghulu segala hari.. Nenek.. besarnya jasa nenek untuk Along.. terima kasih nenek...pada along..nenek tetap kekal dekat dengan Along...

Along sayang nenek :(

Semoga nenek terlepas daripada fitnah kubur dan ditempatkan dalam kalangan orang yang solehah..

AlFatihah buatmu nenek ....