Selasa, 11 Mac 2014

#DoauntukMH370

Assalamualaikum



Sabtu lepas, sedang aku leka membuat kerja di office, datang member cakap pasal pesawat MAS hilang. beberapa minit selepas itu, penuh news feed aku pasal kehilangan pesawat ini. Pesawat Boeing MH370 dari Kuala Lumpur Ke Beijing di dapati hilang.

Sudah masuk hari keempat kehilangan MH370. Macam-macam usaha dah dilakukan. Pelbagai bantuan ditawarkan. Hatta khidmat bomoh diperlukan. Semakin ramai rakyat kita yang berdoa dan terus berdoa memohon dipermudahkan urusan pencarian penumpang dan crew MH370. Paling aku terkesan sewaktu menonton buletin utama semalam, ketika Al-Fadhil Ustaz Noh Gadot memanjatkan doa dan diaminkan oleh Johan Assari, Rosyam Nor, dan beberapa artis lain, diselang selikan dengan guguran air mata Al-Fadhil Ustaz dan juga waris-waris penumpang, aku terkesan.

Kehilangan mereka diratapi oleh segenap rakyat Malaysia bahkan rakyat dunia. Tapi adakah pemergian aku nanti bertemu Yang Khalik akan diratapi seperti itu. Adakah aku sudah bersedia menghadap Rabbul Izzati ketika aku masih lagi culas dalam menunaikan ibadah kepadanya.

Ayuh rakan-rakan, 
Tadahkan tangan kamu,
Mari sama-sama kita panjatkan doa ke Hadrat Ilahi,
Mohon dipermudahkan urusan pencarian MH370
Semoga mereka dapat bersatu dengan ahli keluarga tercinta

Ya Rabb,
Jika mereka di langit, turunkanlah.
Jika mereka di laut, keluarkanlah
Jika mereka di bumi, tunjukkanlah

Hentikanlah komen anda yang mampu menguris perasaan ahli keluarga mereka yang hilang, sebaliknya tunjukkanlah moral support anda, atau jika tidak mahu, berdiam dirilah. Di saat kita buntu, tidak tahu ke mana arah tuju, maka di saat itulah sepatutnya kita kembali kepada Yang SATU.. Allah yang menciptakan kita dan kepada dia lah sebaik-baik tempat bergantung. HasbunAllah wa nekmal wakeel..

This is Wings Angel #pray4MH370 #pleasecomebackmh370 #stophurtingpeoplefeeling

4 ulasan:

  1. Ada yang lebih berkuasa dari yang berkuasa...... duduknya di langit..... memerhatikan setiap tingkah laku setiap manusia...... lebih mengetahui dari yang mengetahui..... duduknya di tahap yang paling atas..... tiada yang mampu melawanNya...... percaya atas kewujudannya...... setiap apa yang berlaku atas kehendakNya...... dariNya kita datang kepadaNya jualah kita kembali..... walau seburuk mana makhluk itu...... doa adalah suatu perhubungan denganNya..... melalui doa juga kita meminta pertolonganNya...... tanpa mengenal bangsa dan warna kulit...... tetap dimakbulkan atas kehendakNya..... jika ada yang menidakkan kehendakNya..... maka terbatal imannya...... moga MH370 selamat kembali..... ketemukan mereka Yang Berkuasa.... hanya Kau sahaja yang mampu melakukannya......

    Ya Rabb,
    Jika mereka di langit, turunkanlah.
    Jika mereka di laut, keluarkanlah
    Jika mereka di bumi, tunjukkanlah

    Amin....

    BalasPadam