Ahad, 18 Ogos 2013

En.Botaf demam :(

Assalamualaikum



hari ni my beloved incik botaf demam

badan dia panas, sakit tekak dan pening

Aku kesian kan dia.. esok dia kene pi keja.. hurmm

Hubby : Mal, abang demam

Aku : Haihh hubby semalam pi open house makan macam-macam.. hurmm.. 

Hubby : huhui

Aku : ti hubby keluar pi beli 100plus, panadol, stripsil ye sayang..

Hubby : baek..

satu hari ni, bila aku call my hubby, lemah je... macam tak bermaya (memang ler orang demam kan).. lantas aku suruh hubby rehat dan tido je.. tapi petang tadi sempat workout dengan my hubby. ngeh3..

malam ni, lepas solat aku teringat.. dulu masa dye demam, aku ade hantaq pesanan suara..doa untuk sembuhkan penyakit.. lantas aku google dan aku jumpa doa yang nabi ajar untuk sembuhkan demam..

aku bukak whatapp lantas merekod doa tersebut untuk incik botaf



Doa ketika menghadapi sakit atau demam :
بِسْمِ اللَّهِ الْكَبِيرِ أَعُوذُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ مِنْ شَرِّ كُلِّ عِرْقٍ نَعَّارٍ وَمِنْ شَرِّ حَرِّ النَّارِ
Maksudnya : “Dengan nama Allah Yang Maha Besar, Aku berrlindung daripada kejahatan setiap peluh yang meruap-ruap dan daripada kejahatan setiap kepanasan api.”  (Hadis riwayat Imam Al-Tirmizi dalam Sunannya)

*Hubby, cepat sihat yer sayang.. ur Honey miss u...

6 ulasan:

  1. saya demam...tapi saya gagahi kudrat yg ada untuk mnyusun bait2 ayat bg memenuhkan ruang komentar sebagaimana yg telah diamanahkan oleh en.bobot (bobot la pulak.. bukan aritu en.botat ker?).
    terima kasih kpd en bobot yg mndoakan kesihatan saya.
    jazakallah khoiran kathiran ya habibi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. aip, saya menjemput anda mengomen bukan memaksa anda.. incik botaf cepat sembuh taw.. rindu nak manja2 dengan dia..

      *ya habibi ya nouril ain hehe

      Padam
    2. terima kasih sayang sbb bg k***k... nyummy...

      Padam