Selasa, 30 April 2013

Hikayat Nenek Moyang : Pengembaraan Satria ke Alam Magika

            Adapun setelah dua orang itu berpisah.. Insan yang bernama Fallen Angel teringat kembali memoir yang dia jalani bersama Angel Without Wing sepanjang bersama di daerah fesbuk.. Daerah di mana mereka berkenalan dengan makhluk dari Alam Magika.. 

          Di saat mereka melintasi sebuah hutan rimba yang bernama Wall, Fallen Angel telah ditangkap oleh Beruang Sakti yang mempunyai 3 jurus hikmat yang dapat menawan Fallen Angel.

          Jurus Pertama.. Kuasa Hikmat Beruang Comel.. dengan menggunakan jurus berkenaan Fallen Angel hampir jatuh ke tangan Beruang Sakti.. 

          Jurus Kedua.. Kuasa Hikmat Beruang Berhati Mulia..Beruang Sakti menggunakan jurus ini dengan penuh teliti.. Dia mahu Fallen Angel menyerah dengan sendiri nya.. Namun Satria muda itu tidak mudah mengalah.. berbekalkan ilmu yang penuh di dada.. Fallen Angel menguatkan tafakurnya.. Dua Jurus Beruang Sakti tidak bisa mengalahkan Fallen Angel..

       Jurus Ketiga.. Kuasa Hikmat Beruang Gagah.. Beruang Sakti menggunakan cara yang tidak bisa dinafikan oleh sesiapa sahaja. Dengan jurus ini, Beruang Sakti memperelokkan tubuh badannya supaya menjadi lebih gagah dan perkasa sehingga Satria Fallen Angel lama-kelamaan menjadi cair akibat panahan Jurus Ketiga ini..

     Namun, Angel Without Wing cepat-cepat menyedarkan Satria Muda itu, menggunakan kuasa Telapatinya.. Berbekalkan ajaran guru Sang Dewata Purba, Angel Without Wing sentiasa berhubung dengan Satria Fallen Angel.. Walaupun terpisah dipersimpangan, berkat keihklasan hubungan persaudaraan mereka, Mereka dapat berhubung menggunakan kuasa telepati berkelajuan tinggi yang diberi nama MAXUS..

Adakah mereka akan dapat bertemu??
Masih adakah harapan untuk mereka menjadi Satria Diraja?
Berjayakah mereka menghancurkan Ular Saktimuna?

Saksikan Episode selanjutnya hanya dalam

PENGEMBARAAN SATRIA KE ALAM MAGIKA

Satria berani tak pernah mengalah,
Jurus dipatahkan satu persatu,
Ikhlas dihati takkan terpisah
pasti ada jalan, Mereka bersatu

9 ulasan: