Sabtu, 4 Januari 2014

Reunion : Sabak Bernam Part 4

Assalamualaikum....

Wargh.. dah masuk Tahun 2014.. baru terkial-kial nak sambung entri pasal reunion ni.. hari kedua, bangun pagi, aku ikut mak cik homestay tu pi beli sarapan kat pekan kecik area homestay.. maju gak kedai-kedai makan melayu kat situ..ramai yang lepak minum pagi.. tapi sedih, takde coverage maxis kat kawasan tu.. nak anto gambar kat En.Bf pon tak boleh..

Lepas sarapan, pakcik Homestay bagi kami main kat kolam belakang rumah dye... ada kolam besar, nak mandi-mandi dan bersampan.. kolam kecik skit leyh tangkap ikan keli dalam tu, yang tu memang aku tak masuk lah kan.. sebab aku ni Anti-Keli.. hakhakhak (tiru gelak En.BF)

pukul 10 kami semua check out daripada homestay tu.. Kakak tour Guide bawak kami jalan-jalan pusing Sekinchan dan Kuala Selangor.. Kami singgah kat Kilang Nata De Coco.. 3 balang dapat Rm10 berbaloi lah kan..

ni kilang dye.. kalau sape nak singgah boleh lah yer.. pi beli pi

dalam pukul 12 camtu kami gerak pi carik tempat makan..  si Faiz ni nak rasa mentarang.. beria2 nak makan.. so kakak Tour Guide tu bawak lah kami pi kedai Masakan Mentarang.. Kami order mentarang bakar, mentarang masak lemak dan mentarang kari.. yummy... jemput makan semua..

dap nye mentarang ni.. baru first time makan binatang ni.. haha.. isi banyak jadi tak ler rasa membazir bayar memahal sebab nak makan benda ni kan.. hehe.. Lepas makan, kami singgah di Masri beli kerepek dan terus balik ke Melaka.. sampai kat Melaka kul 8 malam.. omak aihh.. jauh berjalan luas pemandangan..

"Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"

8 ulasan:

1. nak mentarang.... nak.... nak kek mentarang...

Balasan
    1. oit.. kek mentarang mana ada sayang... hahaha..

Padam
  2. FA apsal blog ko dah x leh nak bukak lagi, ko dah block aku yeeee, ok lahh tuh, sayang awakk...

Balasan
    1. len orang tanya len orang jawab.

sdp tak mentarag tuh? kat penang bla tba musim mentarang, bapak aku pi cari dpt berguni2, teruih juai mahai regenyeee, tap aku x lalu makan, mulut dia panjang cam lintah jeee

Padam
    2. aku tolong jawabkan. haha.. sedap ler.. bertambah2 aku makan

3. Mentarang tu pe..... tak prnh dgr pon...

BalasPadam
  4. specis siput, famous kat penang, bila tiba musim menatang tuh, cam pesta kat pantai di penang orang duk cari. air laut surut around 5 pagi orang dah mula turun cari, menatang tuh duk dalam selut, kena pakai sarung tangan kain, kalu tak habis jejari luka, kulit dia tajam cam kaca dlm selut, atas darat rapuh dan mudah pecah plak. orang cakap sedap sai dia manis.