Jumaat, 30 Januari 2015

One More Step

Assalamualaikum


semalam aku call  ayah.

aku : ayah, along rasa macam nak sambung studi lah. tadi petang dah pi jumpa dekan Fakulti *** dekat U** tu. Tengok kos plak ada kaitan dengan bidang kerja. Member ajak tadi, tu yang saja pi dengar dekan tu bagi penerangan. Rasanya along dh sedia nak sambung belajar.

Ayah :  alhamdulillah baguslah. Along kalau nak sambung belajar ayah tak halang. kalau tak cukup duit bagi tahu lah. nanti ayah support skit.

Aku : ehh..duit ada simpan sikit2 aritu.. boleh lah guna untuk belajar. lagi pun along amek part time je. kelas sebelah malam. Pastu just jumpa SV bincang pasal research. ayah doakan along yer. kalau mak tau, mak mesti tak bagi. Aritu mak kata, kalau sambung belajar bila nak kawen nye?

Ayah : alah..Mak saje tanya tu. pada ayah, bagi sambung belajar, pastu boleh duduk kat Jabatan. Lagi besar pangkat. 

Aku : haha..(just mampu gelak.. duduk kat jabatan lagi lah nak mengadap klien yang dah tua bangka.. eeeww.. atok2 sangat)

selebihnya aku borak dengan ayah pasal family.. adik2 semua dah pi asrama, tinggal mak dengan ayah je. panjang lebar borak dengan ayah semalam. dekat sejam. tak penah borak dengan ayah lama-lama macam ni.. argh rindunya nak balik Melaka.. nak lepak-lepak dengan family..makan2..santai2



tahun ni masuk tahun ketiga aku bekerja di Johor Baharu. aku rasa dah sampai masanya aku sambung master. pagi tadi aku dah siapkan proposal dan dh isi borang on9. semoga cepatlah aku diterima masuk ke U** tu. tak sabar nak jadi student balik, haha,,puih,,,


Aku : Hubby Ucuk.. itew dah nekad nak sambung master

Hubby : sambung lah sayang.. 

Aku : yeah. thank hubby ucuk..muahhhhh love u bucuk bannar.,.hakhakhak





14 ulasan:

  1. Gudluck qemal. All the best study nanti. :)

    UTM kan? Opps..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha.tq mr.nov aah kat situ.. tak sabar ni.. dh 2tahun tggalkan kuliah.hehe

      Padam
  2. Untong lerr..smbung master.. Aku nak kawen la lpas degree..hakhak

    Gudluck bro!

    BalasPadam
  3. Buat research ke untuk Master ... ?
    Dengan buat part time .. quite challenging tu ..
    Ape pon all the best .. hidup Qemal hidup gay !! tetiba ,...hahaaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha.memang challenging.tapi hubby itew pon buat research..hehe.itew nk follow hubby itew. Thanx atok numan yang ala2 gay+plu hahaa

      Padam
  4. Good luck for your study and all the best for your future ;)

    BalasPadam
  5. Balasan
    1. Thanx unknown. takut gak ni.dh lama tggalkan zaman studi.hahah

      Padam